Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2013

O ανεύθυνος σχεδιασμός δημιουργεί ένα προβληματικό σχέδιο "ΑΘΗΝΑ"

Είναι αδύνατον να μην εκφράσω την προσωπική άποψη αλλά και την αγανάκτησή μου απέναντι στα όσα λαμβάνουν χώρα τις τελευταίες μέρες στην πατρίδα μου.

Αισθάνομαι ότι διαταράσσεται η ισορροπία, η δομή, οι στόχοι, τα όνειρα τόσων χιλιάδων νέων που θέλουν να μείνουν στο τόπο που γεννήθηκαν, ή ακόμα και να επιστρέψουν σε αυτόν. Εκτιμώ ότι κινδυνεύει η προστασία παραδοσιακών επιστημών που στόχο έχουν την προστασία της κάθε επαγγελματικής τοπικής  αξιοποίησης των δεδομένων που διαθέτει από το φυσικό της πλούτο. Κινδυνεύει η επιβίωση του τόπου από προγράμματα χωρίς σοβαρότητα και προοπτική, λόγω άστοχων ενεργειών που μας κάνει να αναρωτιόμαστε συνάμα κατά πόσο άστοχες είναι  και τι κρύβουν τέτοιες ενέργειες.


Ο απαράδεκτα ανεύθυνος σχεδιασμός του Σχεδίου «ΑΘΗΝΑ» δεν εξηγείται λόγω οικονομικών προβλημάτων, όπως θέλουν κάποιοι να το παρουσιάσουν και σαφώς δεν  είναι και κοινωνικό πρόβλημα  εν μέρη.

Η ερώτηση είναι απλή και απαντιέται  από το περιεχόμενο αυτής. Τι Ανώτατη Παιδεία θέλουμε να έχουμε στην Ελλάδα; Υπάρχει σαφής προσανατολισμός ως προς την απορροφητικότητα στην αγορά εργασίας των αποφοίτων από τα Ελληνικά ΑΕΙ και ΤΕΙ; Γιατί κλείνοντας ή συγχωνεύοντας ένα τμήμα ή μία σχολή  ακρωτηριάζεις ένα Ανώτατο Ίδρυμα. Δεν δικαιολογείται  η απόφαση  κανενός σχεδίου,  αν δε βασίζεται σε μία  οργανωμένη  και άρτια μελέτη, σύγχρονης ανασυγκρότησης της δημόσιας ανώτατης παιδείας.

Σε μια εποχή που η ανάγκη για επιστροφή και ανάπτυξη  στον πρωτογενή τομέα – γεωργία, αλιεία – είναι επιτακτική, η αύξηση εισακτέων σε σχολές πολυτεχνείου μόνο αυτή την προτεραιότητα  δεν εξυπηρετεί. 

Η ισορροπία λοιπόν κλονίζεται. Κάνουμε βήματα ολοταχώς προς τα πίσω. Για ποιο λόγο; Ποιους εξυπηρετεί αυτή η τακτική; Τι είδους νοοτροπίες είναι αυτές που δεν βλέπουν  τα αυτονόητα πια;

Αντί για ένα παρορμητικό πρόχειρο κατά βάση, σχέδιο «ΑΘΗΝΑ», που εμπνεύστηκε ο κάθε υπερφίαλος εγκέφαλος  έχοντας ως πανάκια  τη δική του θεώρηση και άποψη για το πώς πρέπει να είναι η παιδεία στην Ελλάδα, έχουμε ένα σχέδιο!!!  Θα περίμενε κανείς από το πλήθος των υπουργών, υφυπουργών, στελεχών μιας τρικομματικής κυβέρνησης που ευαγγελίζεται την ανάπτυξη της χώρας, να έχει δουλέψει επι μακρόν και πάνω σε αυτά που η προηγούμενη κυβέρνηση ειχε διαπιστώσει, να κρατήσει τα καλά, να αξιολογήσει πια δεν είναι άμεσα εφικτά και να εκπονήσει τον εμπλουτισμό ενός  στρατηγικού σχεδιασμού  με προοπτική στους τομείς: παιδεία, εργασία, απορροφητικότητα, ανάπτυξη με βάση την ύπαιθρο και τη θάλασσά μας, αλλά και ενίσχυση των αξιών της πραγματικής εργασίας.

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο η κυβέρνηση θα έπρεπε να κάνει το κόπο να μας πείσει, ιδιαίτερα τη νέα γενιά, για τις ειλικρινείς προθέσεις της και να πει τα πράγματα με το όνομά τους:

Οι εποχές που όλοι ήθελαν να ζήσουν στις μεγάλες πόλεις και στο παράδεισό τους,  να είναι υπάλληλοι και να πηγαίνουν στην επαρχία για διακοπές έχει περάσει. Πρέπει να δοθούν τα κίνητρα για την μεγάλη επιστροφή στην ύπαιθρο. Και η παιδεία μέσω των ΤΕΙ και ΑΕΙ πρέπει να στραφεί σε αυτή την κατεύθυνση, αν θέλουμε κάποια στιγμή να λέμε ότι γίναμε αυτάρκεις. Να αυξηθούν οι υποδομές σε όλους τους τομείς. Να μη στερείται τίποτα η επαρχία από τις δυνατότητες  που έδιναν μέχρι πρόσφατα τα αστικά κέντρα.

ΝΑΙ λοιπόν στην ύπαρξη Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων στην Αιτωλοακαρνανία και σε όλη την Ελλάδα, με προσανατολισμό στην αγορά εργασίας, επαρκή αξιολόγησή τους και ενίσχυση του ακαδημαϊκού έργου τους.

Δεν γίνεται κάθε δυο ή τρία χρόνια να πειραματιζόμαστε ιδιαίτερα με την Παιδεία.

Δεν γίνεται να σπέρνετε κύριοι , μια μόνιμη αμφιβολία στα παιδιά μας για ό,τι πρόκειται να κάνουν στη ζωή τους. Δεν γίνεται να μην υπάρχει  εμπιστοσύνη σε ένα κράτος που θέλει να θεωρείται σοβαρό.

Συντάσσω τη φωνή μου με τη φωνή όλων όσων αγωνίζονται για όλα αυτά που κάποιοι έδωσαν αγώνες ζωής για να καθιερωθούν και να δοθούν ως δυνατότητες στον καθένα.

Επιτέλους, δεν γίνεται κάθε Κυβέρνηση που αλλάζει να πειραματίζεται απερίσκεπτα με το κάθε τι και ιδιαίτερα με την Παιδεία μας.

Ως εδώ!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου